Ai sensi degli articoli 13 e 14 del Regolamento Generale UE n.679/16 sulla protezione dei dati personali, aggiornato al D.Lgs n. 101/2018.

In osservanza di quanto previsto ai sensi degli articoli 13 e 14 del Regolamento Generale UE n.679/16 sulla protezione dei dati personali e alla normative del “Decreto Privacy” – D.lgs n. 101/2018, la società Flashpoint srl di seguito Flashpoint, con sede legale in Cascina (PI), Via Norvegia n. 56, in qualità di titolare del trattamento, informa gli interessati circa le finalità e modalità del trattamento dei dati personali raccolti, il loro ambito di comunicazione e diffusione, oltre alla natura del loro conferimento.

1.Dati oggetto di trattamento
I dati personali, identificativi (nome, cognome, email ed eventuale numero di telefono, etc.) e informatici, raccolti presso gli interessati e da questi spontaneamente comunicati attraverso la sezione “Richiesta DEMO” e informazioni.

2.Finalità del trattamento
I dati di cui al punto 1 sono utilizzati direttamente dal Titolare per la corretta gestione della richiesta avanzata dall’interessato e per fornire un riscontro alla stessa.

3.Modalità di Trattamento
Il trattamento dei dati è eseguito attraverso supporti informatici e telematici ad opera di soggetti interni appositamente incaricati. I dati sono conservati in archivi elettronici con piena assicurazione delle misure di sicurezza minime previste dal legislatore.

4.Natura del conferimento
Il conferimento dei dati è facoltativo, tuttavia l’eventuale rifiuto comporta l’impossibilità per il titolare di dar corso alle richieste avanzate.

5.Consenso
Per la corretta gestione della richiesta avanzata tramite la piattaforma www.liburnasds.it , il consenso al trattamento dei suddetti dati è necessario in quanto gli stessi sono raccolti fuori da accordi contrattuali pregressi.
Si precisa dunque che il consenso si considera liberamente prestato immettendo i propri dati volontariemente al fine di richieste informative.

6.Comunicazione e diffusione dei dati
I dati raccolti non saranno diffusi, venduti o scambiati con soggetti terzi senza il consenso espresso dell’interessato, salvo eventuali comunicazioni a soggetti terzi autorizzati (quali ad esempio società di assistenza informatica) ove necessarie per le finalità di cui alla presente informativa. I dati potranno essere comunicati alle autorità competenti, secondo i termini di legge, nei casi espressamente previsti dall’art. 2-undecies e 2-duodecies del Decreto Privacy n. 101/2018.

7.Tempi di conservazione
I dati sono conservati esclusivamente per il tempo necessario a interagire con l’interessato per il rilascio di informazioni.

8.Diritti dell’interessato
Ai sensi degli articoli 13, comma 2, lettere (b) e (d), 14, 15, 18, 19 e 21 del Regolamento, si informano gli utenti interessati che gli stessi hanno il diritto di chiedere alla società Flashpoint.srl, quale titolare del trattamento, l’accesso ai dati personali, la rettifica o la cancellazione degli stessi o la limitazione del trattamento che lo riguardano o di opporsi al loro trattamento, nei casi previsti; hanno il diritto di proporre, in qualità di persone fisiche interessate, un reclamo al Garante per la protezione dei dati personali, seguendo le procedure e le indicazioni pubblicate sul sito web ufficiale del Garante della Privacy.
Le eventuali rettifiche o cancellazioni o limitazioni del trattamento effettuate su richiesta dell’interessato – salvo che ciò si riveli impossibile o implichi uno sforzo sproporzionato – saranno comunicate dalla società Flashpoint a ciascuno dei destinatari cui sono stati trasmessi i dati personali. La società Flashpoint srl potrà comunicare all’interessato tali destinatari qualora l’interessato lo richieda.
L’esercizio dei diritti non è soggetto ad alcun vincolo di forma ed è gratuito.
L’indirizzo per l’esercizio dei diritti è: info@flashpointsrl.com.

9.Titolare e responsabili del trattamento
Il Titolare del trattamento dei dati è la società Falshpoint srl, con sede legale in Cascina (PI) Via Norvegia n. 56.
Per conoscere i Responsabili esterni edi Designati interni al trattamento dati, il Titolare del Trattamento fa riferimento alla Privacy Policy interna aziendale.

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What is Liburna

The most innovative, simple and effective SDS delivery platform

Liburna SDS, the Smart Delivery System

The smart system: simple and powerful

Placing of dangerous chemicals and articles on the EU market obliges companies to a careful and responsible management of regulatory information. Liburna SDS is the most effective communication system that delivers information to customers and ensures correct risk management in the workplace.

1st web/mobile SDS delivery service and chemical/article information

Delivery SDS of chemicals and information concerning the articles (see SVHC) can be a chaotic and expensive activity: fax, ordinary mail, availability on the company website, email attachments are unsuitable tools for complex scenarios, with many documents and branched supply chains. Liburna SDS overcomes the problems of traditional systems with an innovative digital cloud/mobile technology.

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How does it work

Liburna SDS simplifies the entire SDS logistics cycle in a quick and automatic way; it makes easy the information exchange concerning dangers and risks of products along the entire supply chain. In addition, Liburna SDS provides the supplier the legal evidence to confirm the compliance with legal requirements.

  • 1. Supplier

    Upload and update product documents in the desired language and in digital format within the company's ERP (SDS, technical sheets, certifications etc..)

  • 2. Automatic management

    The supplier can demonstrate to the authorities the correct fullfillment of every obligations of REACH title IV at any time.

  • 3. Reserved Cloud Area

    Supplier and recipients have a secure and exclusive communication channel to share informations in both directions throughout the whole chain.

  • 4. Direct link / Code

    The system's automatisms save time and reduce load allowing for resources to be reassigned to other purposes.

  • 5. Recipient

    The supplier can check delivery reports and statistics in real time for every SDS.

This is why it is powerful

An innovative tool with 14 strengths:

  • 1. REACH compliant
    Two combined SDS delivery channels or article information that ensure full legal validity: each delivery is secure, tracked, kept and stored.
  • 2. Certified delivery
    After delivery the system associates a timestamp with legal value to the document which certifies its receipt.
  • 3. Reaches the entire supply chain
    The information reaches all actors in the supply chain, regardless of the length of the supply chain.
  • 4. Reserved cloud area
    The supplier of substances / mixtures / articles and the recipients have their own reserved cloud area where they can read or download stored documents / information and view the reports.
  • 5. Upstream feedback
    The Supplier can communicate with its raw material suppliers by sending feedback on the purchased product (reports, comments, requests).
  • 6. Feedback from downstream (market)
    The Recipients can communicate with the Supplier by sending feedback on the purchased product (reports, comments, requests).
  • 7. Pay-per-use cost
    The cost for the Supplier is sustainable and proportionate to the number of deliveries. The service is FREE for the Recipient.
  • 8. Alert updates
    In the event of revised documents / information, the Recipient receives by email a simple invitation alert to consult the updated document in its reserved area and a notification of the updated document on the app.
  • 9. Simultaneous delivery
    The Supplier can simultaneously deliver multiple documents relating to the product (SDS, UFI, technical data sheet, analytical certificate, literature data, etc.).
  • 10. Multilingual
    The system discriminates the language of the documents to be delivered according to the country in which the Recipient is based.
  • 11. Always accessible
    It works 24h / 24h, everyone can consult documents / information anywhere and in real time, via web portal or via mobile by downloading a free app.
  • 12. Automatic
    The automation of processes facilitates checks and eliminates delays and inefficiencies in the delivery, storage and updating of documents.
  • 13. Fast
    Cloud / mobile technology ensures speed and immediacy of sending and receiving, ensuring a constant and timely flow of information.
  • 14. Safe
    The Supplier can limit the accessibility of the cloud areas to only authorized users (its customers), protecting the confidentiality of the information transmitted.

Why switching to Liburna SDS?

The only system that protects companies, workers and the environment.

  • Legal coverage

    At any time, suppliers can show authorities the obligation fulfilment of the requirements specified in Title IV of REACH.

  • Two-way communication

    Suppliers and recipients have a safe and exclusive communication system to share information along the supply chain, in both directions

  • Cost reductions

    The automatic system allows an effective human resource allocation reducing time and expenses.

  • Supply chain management

    The supplier can check in real time delivery statistics for SDS/UFI behind and beyond origin and destination.

  • Cloud solution

    The supplier chooses the code in the product label to communicate with his clients (bar code, QRCode, Ufi, etc). All the informations are available on Liburna SDS both in the web and app version (Android and iOS).